Thursday 5 September 2013

whatta...

Pernah terfikir tak pasal apa yang kau buat selama hidup ni? Dan apa yang akan kau buat nanti? Pasal belajar segala benda. Malas dah aku ni sebenarnya. no we just talking crap, which is out of from islamic context. kalau ikut betul betul tu yelah niat mesti mau kerana Allah, kalau tak apa buat pun tak jadi, tak sempurna. tapi sekarang ni cuba ikut yang tak betul betul? haaaaa pemende dah. bosan dah sebenarnya study ni, tapi kalau tak study nak buat mende? end up orang perempuan memang akan duduk dapur, tapi education tu yang akan meletakkan dapur kita level mana. walaupun aku tak pandai masak. tapi memang akan duduk dapur sebab nak melantak. wellsssssss. belajar tinggi tinggi tapi nanti kerja apa? what's your actual point doing this and that? whyyyy i can't figure this out.....

so i'll just go with the flow, semoga ada rezeki dan takdir yang terbaik selepas ini. elokkan result kau tu. makin caca marba dah aku tengokkan. nak buat apa dengan result macamtu? pergi lari Vietnam sana. <---- monologue.


Sekarang ni asyik di tinggal tinggal. Tak apalah asalkan tak dilupa. Tapi hidup memang tiga ratus enam puluh darjah berubah. Dan aku rasa terbeban dengan perubahan tu. Memang aku jenis suka lari, lari dari realiti dan adaptasi ke hidup sendiri sendiri. Tapi aku pula yang meninggalkan mereka yang sepatutnya aku perlu ada sama. Kita memang tak rapat, tapi sayang aku bukan jenis sayang menunjuk. Aku ego. Sekarang matlamat aku adalah kalian. Berjayakan semua dan barulah berjayakan aku. Aku anak sulung. Tahu kenapa ramai orang benci anak sulung? Inilah. 

Syukur menumpang kasih pada keluarga orang. Keluarga sesiapa sahaja. Masing masing hidup berbeza, dugaan kau, aku, kita mana sama. Tapi dua benda manusia perlu patuh, syukur dan redha.

No comments:

Post a Comment