Monday 24 August 2015

Harapkan pagar, pagar makan nasi.

Aku dari kecik paling takut jumpa doktor. Lagi-lagi doktor gigi. Macam masa kat sekolah tu kan selalu tiap-tiap tahun ada check up gigi kerajaan tu memang aku sanggup kira nama pilih hari nak ponteng. Sebab takutzzzz wuwuwu. Sebab tu sebenarnya sampai ke besar aku ada satu gigi susu yakni dia berlapis dengan yang kekal. Messy teruk but it's just a matter of time that I really can't help myself with this kind of fearness. 

Confident level nak bercakap tu tak payah cerita lah, memang takde. Tapi aku selalu je join benda-benda nak jadi outstanding ni sebab gila glemer hahaha. Jadi je ketua platun, penghuluwati, speaker, debater, but in a way nak senyum tu memang rasa restricted sangat lah. Sampailah satu masa aku masuk belajar uitm. Nak present, nak debate, nak jadi outstanding (sikit) memang payah. Sebab apa-apa pun kita akan berjumpa dengan ramai jenis manusia. That's the moment I decided to thrown off my fearness to dentist and pursue my dream to wear this pagar besi. Dah lama teringin nak pakai sebenarnya sebab somehow aku tengok orang yang pakai braces ni bertambah cantik/hensem, serious. Bagilah muka batu bata jenis gred B, cermin mata petak-petak, tapi bila kau ber-braces memang aku suka tengok. Lawa teruk. (Tak refer kepada diri sendiri hiks) walaupun sebenarnya aku suka sangat muka aku bila pakai braces hahaha nampak acah-acah budak pandai gitu.



 



(Just wondering how the old-me-without-braces-looks-like) gigi taring ada dua sesuai sangat jadi mak lampir plus jarang-jarang huhu





DAH DIAM DIAMMMMM.






OK HELLO SEMULA. HAI RETAINER FOREVER KENA PAKAI HIUHIU

Yerp retainer is a thing yang para ex-braces person kena pakai forever. Ini apa yang dentist aku bagitahu lah sebab ada je dentist yang tak advise macamtu tapi kebanyakan orang yang stop pakai retainer ni memang gigi dia akan back to its origin position. Cecontohnya Shila Amzah en kalau perasan lah tapi lately ni baru dia pakai retainer semula. Soooo kalau sesiapa yang dah lawa tersusun tu tak payah gedik-gedik nak pakai braces. You don't know the real struggle and pain that you gonna face. Heh.



No comments:

Post a Comment