Monday 19 March 2012

Boyapren?

Haritu aku ada terbuat satu statement, satu status yang membuatkan semua orang kompius siap inbox aku lagi. Tapi gua dah delete ar status tu.

"bestpren ke boyapren?"

"hm takpayah nak kalis sangat ar hihii"


Seorang suami adalah seorang imam kepada keluarganya, 
seorang mentor kepada anak-anaknya 
& seorang suami juga adalah seorang sahabat bagi isterinya.

Aku kurang senang untuk membahasakan pakwe pakwi, kayu balak gua, kayu jati gua, boyapren ataupun yang seangkatan dengannya. Itu bagi akulah. Kebiasaannya kalau orang tanya aku jawab je kawan baik atau lebih manis lagi bakal suami. *hewheww malu. So we decided to make it as a BESTFRIEND'S LOVE. Bestfriend adalah seseorang yang mana dia selalu ada masa kau susah dan senang, faham diri kau, terima kau seadanya, dan yang paling penting mana ada orang lamar seseorang untuk jadi bestfriend dia? Maka takkan ada istilah break-up, clash, putus, patah seribu dan sebagainya. BESTFRIEND kan FOREVER.

Jadi boleh fahamkan kenapa saya lebih selesa dengan perkataan "BESTFRIEND" tu. Dan andai kata jodoh tak panjang, persahabatan tu takkan putus sebab mana boleh "aaa aku benci kau. aaa jom ar kite putus kawan sebab aku kuat jelez...". Perjalanan masih panjang. Biarkan kita semua menikmati zaman bujang kita. Jealous memang perlu ada tapi tak perlulah sampai mengongkong. Kau dah kawen nanti nak simpan bini kau dalam almari pon boleh.

Aku prefer BESTFRIEND daripada boyfriend.
Aku prefer SAHABAT daripada kekasih.

Bestfriend are forever, but Boyfriend will not last longer.

DOA :

 'Rabbana hablana milladunka zaujan thayyiban wayakuna shahiban lii fiddini waddunya wal akhirah' 

Artinya. 'Ya Tuhan kami, berikanlah kami pasangan yg terbaik dari sisiMu, pasangan yg juga menjadi sahabat kami dlm urusan agama, urusan dunia & akhirat.' 



since i met you,




Chauu cincau :)




No comments:

Post a Comment