Tuesday 5 February 2013

wawa dan labu labunya.

Dalam masa cuti ni semua berjalan seperti biasa. Alhamdulillah everything seems to be just fine. Dalam keadaan yang sebenarnya aku agak risau, daripada sebelum cuti lagi aku dah berpikir pikir. Sebab tu aku macam tak keruan. macam ikan haruan. Hmm cuti cuti sem yang sebelum ni aku banyak habiskan masa di hospital. First cuti sem, jaga abah. Second cuti sem, jaga arwah umi. and this sem, aku harap takde apa apa yang jadi. Harap sangat. Dia bila dah cukup dua kali, dah rasa macam hidup ni dah kena sumpahan ke apa, hilang pedoman kejap. 

Sebab tu cuti kali ni aku plan nak membizikan diri. Cuma matlamat aku nak kerja tu tak kesampaian, sebab aku berpikir kemungkinan akan di debik oleh orang kat tempat yang aku nak mintak kerja ni sebab aku cuti bukannya lama, tapi nak kerja, tak ke membuang duit dia??! itu aku pikir laa, aku tak pergi carik pon tempat kerja tu, tapi! satu hari nanti aku nak jugak kerja kat situ wiuuwiuwiiuuuu~

Jadi apa yang aku buat lepas habis last paper, terus berhambus jadi backpacker. hahahaaha. Sendirian ke Pahang. Dah jadi first point untuk impian baru. Okay sekarang dah ada impian baru. Nak jadi backpacker, loner backpacker pun sangat okay, nak jelajah satu Malaysia. Mesia jela kalau satu dunia tak mampu derrr. Tunggu aku kawen dengan pilot ke, anak raja ke. Eh takpun tunggu aku jadi stewardess. HAHA LAYAK KEWWWWW?! 



Kalau dulu suka sangat meroyan berjalan sendiri ke mana mana entah takde hala tuju, paling jauh nun sampai ke Penang tapi buat apa? Non hado. Haa sekarang dah ada impian nak jadi backpacker, atau loner traveller, syiokk sikit. 

Lepastu haritu sanggup sangat haa nak pergi #jelajahsahabat NL'sAF. ececehhh lepas dah ada twidderrrr ni dah pandai hashtag hashtag bagai. Sanggup tak pergi wedding miss, sanggup tak pergi program kem, dah semua benda buat hari yang sama dah kenapa?! 
Lepastu tak kisah pong Dakjid tengah sakit sakit kena teman jugak pergi tengok aku pedulik hape, tak sedar diri dekat konsert mini tu aku sorang je paling tua, lain semua budak budak. Dah macam bapak temankan anak pergi tengok teater Barney ke apa ni, sebab dia malu aku nyanyi nyanyi kuat lepastu nak kalis dia pegi main pesbuk sambil tutup muka ahahahh.

Tahun depan ada #jelajahsahabat lagi, kita pergi lagi.

becoz iolls kan NL'AF ----> Najwa Latif's Awesome Friends. kawan kan, sekarang panggil Wawa jeeeeeee.


Chauu cincau :)


No comments:

Post a Comment