Monday 28 May 2012

nasik berbalut rumpai laut

Boleh jadi apa yang kita benci tu akan jadi benda yang paling kita suka. Maka disebabkan perkara ini dah terjadi kat aku lately ni, aku rasa macam tak perlulah sangat kot untuk tak suka kat sesuatu benda tu. Tapi tak bermakna aku akan berjinak jinak dengan K-Pop and all the Korean things okaayyy! NO NO NO. 

Cecontohnya, I DON'T EAT SUSHI. Memang selalu sangat kena paksa dengan orang sekeliling terutama sekali kalau emak ekau sendiri yang menggilakan sejenis makanan tersebut sampai sanggup buat sendiri tau kat rumah. Tapi dia tak pernah buat pon hehehee. Lalu beliau fahamkan sendiri bahawasanya anak kemanjaan beliau ini tidaklah bertekakkan Jepun atau Korea lalu mengklasifikasikan aku bertekakkan ala ala Western gituh. Eh sedap tau makan ciken chop cicah belacan lepastu tempe cicah kicap perghhh. (Nampak tak kejawaan disitu?)

Then, kau dapat pulak member yang memang asal usul lepas SPM nya kerja kat Sushi King maka haruslah dia juga memaksa maksa kau untuk menyukai benda busuk itu, wekkwekkk. Dibuatnya aku ni macam peserta Fear Factor seram ko tahu disumbatkannya sushi dalam mulut aku dengan muka dia yang garang tu, "ko makan benda ni!! kalau tak kau dengan henpon henpon kau sekali aku campak dalam sungai yang banyak biawak tu!!!!" EHM OKAY INI KEJAM SANGAT, over tau. Sumbat punya sumbat, muntah balik. haa rugi!

Tapi lama kelamaan I felt that this busuk things takdelah teruk sangat, okay jek. Malahan sekarang dah addicted!!! =,=
Tapi aku makan yang goreng goreng jelah, yang pakat mentah mentah macam salmon bagai tu memang tak masuk ah, keluar balik ada. 

Sekarang dah addicted, takley kata pa dah. Tak menahan siap pakse pakse lagi umi pegi carik sushi. Tak cukup dengan itu paksa lagi jugak orang yang disayang (heee) lepastu paksa room mates, lepasni nak paksa siapa lagi?? Siapaaaa??






SAME GOES TO US, HUMAN.

boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang Mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. "
(Surah Al-Baqarah Ayat 216)


Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. InsyaAllah, semoga Allah terus memberkati perjalanan untuk mencari kekuatan yang hilang. Semoga kamu juga begitu :')


Chauu cincau :)


No comments:

Post a Comment