Friday 21 September 2012

meleis.

So back to normal life now, tapi sekarang dah jadi abnormal lah sebab sekarang takkan se-bless dulu dimana life dulu sangat blessful dengan adanya Umi. ='D imissyou..

Makanya di sini di Melaka ini ada dua insiden yang ingin aku belogkan kerana sangatlah terkesan dalam jiwa nurani aku ini apesallah BM aku makin hari makin marveles hah?

Insiden 1 :

Kan kalau nak pergi Jusco kan kalau rajin sikit kau jalanlah kaki berjemaah seronok sikit tapi kali ni malas tahap beruang berhibernasi, makanya setakat nak pergi Jusco tu jeeee (je?) pun pergilah naik bas. Masa tunggu kat tepi jalan, adelah satu motor ni laki bini laa, laki dia bawak bini dia laa atotoo omey angat. Okay. Aku tengok motor tu takdelah berapa nak laju tapi entah kenapa tidak semena barang barang kat bakul motor tu terjatuh kat jalanraya. Lalu berhentilah laki bini tersebut di tepi jalan dengan harapan nak hamek baik barang barang tu. Dah aku dengan si Bella dengan si Jaja meroyan pulak dah kenapa, niat nak tolong, tapi?? Aku hanya mampu menjerit eh tolong la dia tolong laaa dan woi sejak bila aku pandai menjerit jerit ni, pondan sangat kau ni tau. Benci benci =='
Tak sempat nak tolong, habis dah barang barang tu di langgar dek kereta nan laju laju je tak reti nak berhenti ke dolll. Maka disitu, aku salahkan cik Bella, aku salahkan cik Jaja, aku salahkan aku sendiri, aku salahkan juga sekali pakcik teksi, kakak yang baru lepas shopping dan adik adik yang sedang menunggu bas. AKU SALAHKAN SEMUA YANG ADA KAT SITU wuwuuu sangat psiko. Dan sehingga kini aku tertanya tanya diri sendiri, kenapa tak tolong?

Insiden 2 :

Aku tersangat sangat sangat anti anti anti (not auntie) dengan orang yang suka potong queue. Maka dengan itu aku boleh jadi tersangat sangat sangat marah dengan orang yang sebegini. Contohnya masa tengah beratur nak naik lif kat KBM, adalah satu mamat ni alahai hemsemnyee memakai baju melayu kaler kuning (ingat lagi tau) sangat lelaki melayu terakhir uolls, terus i masukkan dia dalam list calon suami. Sekali lepastu orang yang tengah queue ni berpusu pusu masuk lif dia pun selit selit sibuk masuk lif, padahal beratur kat hujung nun. apa potong queue?? boleh berhambus dari list calon suami mithali! bencimu sehingga kini, buwekkkk (-___-)
Tapi haritu saya dah terlambat sangat sangat, lambat 45 minit katenye, tu bukan lambat dah, tu LEMBAB. Tapi bukan aku sorang ar, sekali dengan Jaja ngan Mira pong lambat bebenau. Lepastu Pipa yang kat depan lif ni ternampak kite beratur dekat belakang lepastu dia panggil panggil kita semua masuk lif. HAH TAKKAN LA NAK POTONG QUEUE???! kita tak sampai hati la wak takpela awak naik dulu eh, bialah kite lambat asalkan kite tak potong queue, kataku di dalam hati. Ko jangan nak mengade dah lambat sangat dah ni cepat masok!!! Maka haritu saya dah terrrrr-anti dengan diri sendiri sebab dah potong queue orang alahai serba salah sangat tapi apa mau buat, lantak kau lah!! hahaha *pujuk hati. So saya ni samalah seperti melayu melayu yang lain, yang tak bertimbang rasa, yang tak ringan tangan menolong orang, IMMA TYPICAL MELEIS (MALAYS). Do you? fikir fikirkan laa..

pisss ; lets be a better person day by day!


Chauu cincauu :)


No comments:

Post a Comment