Friday 12 August 2011

Oh My Goat kau ke kambing tu?

Kalau dah perempuan kan memang sinonim laa dengan perangai melatah-latah ni. Engkau tahu tak melatah tu ape? Tanya nenek aku. Memanglah masa aku muda remaja dulu masa Tingkatan Tiga laa baru remaja kan (wakluuu) yang kepoh-kepoh pasal melatah-latah ni, aku tak suke betul kalau ada yang bimbo gila mengada melatah yang dibuat-buat. Nampak sangat fake okee.


Dimulakan dengan Taty, kemudian berjangkit kepada Erin. Kelahiran aku di dunia ini memang diselit-selitkan sedikit dengan perangai yang suka menyakat orang orang melatah ni. Rasa comel je bila tengok diorang ni melatah. Betullah tu, melatah ni memang penyakit berjangkit.


Dan sekarang aku lah yang menjadi pewarisnya. Benda ni sebenarnya takdelah comel okayyy tapi memang hellllaaah kan masa Tingkatan Tiga tu laah teruk gila aku punya melatah, segala binatang binatang haram tu semua aku hembusss, puiihhhh =.='


Tapi sekarang Alhamdulillah laa aku dapt control habit yang tak elok tu, just ada sikit-sikit serpihannya. Kali ni aku sopan sikit ikut adat orang Melayu katanya, kalau terkezut ke hape ke, mesti termelatah




OMK
Opocot Mak Kau.


Memalukan harituu, pergi kedai fotostat ecehh dah manis-manis dah ni aku bermekap bagai, yelaa sebab lepastu nak terus pergi kerja kan. Suara pun aku cover baeeek punya, control cun kate ko. Bila nak balik tu aku terrrlanggar satu besi ni dan engkau tahulah badan aku ni tak berapa nak stabil nasib baik tak tercium lantai, maka automatik terpacul keluar Opocot Mak Kau. Tebalnya mekap aku T___T'

Dalam pada satu situasi di tempat kerja, memang akan ada customer yang macam good-good aje, biasalah manusia. Sekali dia hembus berspeaking British alaa-alaa sayaas sukaas makans belacans padahal Melayu teww, aku pun hembuslah berspeaking jugak tapi aku alaa-alaa sayaas speakings bahasas rojaks lantaks kaulahs kaaanssss~ 
Tengah-tengah kencang speaking seperti di Tanah London tak hingat tu aku terrrrlanggar sesuatu daaaaaan.......Opocot Mak Kau!
"Mana mak kau? mana, mana? tangkap dia," menganjing aku sial puiiih puihhh okay sekarang wajib belajar control kalau tak malu sendiri. 







Chauu cincau :)






4 comments: