Monday 19 September 2011

today my life begins

Ini entri pertama setelah bergelar sebagai pelajar. UiTM Kampus Bandaraya Melaka. Lama aku rahsiakan konon sebab aku tak suka dapat tempat ni tapi tak guna pun sebab ada yang dah tahu sendiri jadi takpayah nak berahsia sangat. Kau bajet retiss kan, ahahaa. Seriously, tak ter-imagin langsung yang aku akan ada kat tempat ni. Kau pun tahu proses UPU ada 8 pilihan diberi. Tiga pilihan teratas yang confident konon-konon mesti dapat punye, mesti dapaaaat : UPM, UMP, UNIMAS. Tiga-tiga course Seni Reka Grafik & Multimedia. TAPI aku dapat accounting. Once again. Dan semestinya kalau lecturer dok tanya2 kau punya cita-cita,semua macam hairan aku jawab GRAPHIC DESIGNER. Lepastu memasing halau2 aku pergilah pergi wahai anak muridku kejar cita-citamu itu. Amboii macamlah senangkan =.='


Thank God, Alhamdulillah dapat housemate yang very theee lovely like baru kenal tapi dah sayang sangat2 macam taknak berpisah dah sampai part 8 ='D
hahaa bahagia kan? Bersyukur sangat setakat ini, maka tak melampau sangatlah aku punya homesick. Sebooook, orang lain homesick aku pun sebok nak homesick jugeeek. Okay just now bila dah menghadap kehidupan di Uni, rasa macam lebih prefer matriks kot. *honestly. I'm fine here, seriously fine. Cuma ada segelintir manusia di sini buat aku berfikir masih adakah lagi manusia yang hidup berkasta? Tahulah awak tu pandai, kita yang kurang pandai ni sipi-sipi aje ditengoknya. Dahlah nanti semakin meraban pulak. Serabai entri ni, rugi je kau baca, gambar pun takde. Ohhoo aku tak bawak pun anak-anak aku yakni gitar dan kamera, konon macam nak protes yang jiwa dan raga masih belum di sini.






chauu cincau :)

No comments:

Post a Comment