Wednesday 10 October 2012

Lam.pi.

Memang aku rasa macam dah jadi tradisi aku daripada last sem kot untuk balik tiap tiap minggu. Di ulangi, TIAP TIAP MINGGU. Maka untuk sem ini pun terpaksa balik tiap tiap minggu jugak sebaaaab alaa sedih pulak kita kalau nak cerita ok takpe tak payah cerita sebab apa =') Jadinya daripada mula semester yang baru ini sampai laaa ni Alhamdulillah aku berjaya balik rumah TIAP TIAP MINGGU TANPA GAGAL. Tapi untuk this week tak dapat balik la pulak sebab ada event wuwuwuwuuww *menangis sambil comel.

Aku ada satu masalah yang sangat terserlah kebangangan-nya pabila berjumpa NOMBOR. Dan masalah ini menjadi tersangatlah besar bila sekarang ni pun dah pegang title student Acc??? Dah pulak tu mengira pun lembab, kalau disuruh congak tu empat tahun akan datang barulah kau dapat jawapan dari aku ni, hiperbola sangat tau. Bukan itu sahaja, kalau dah kata lembab tu nak pakai jam digital malu sebab nanti orang cakap eee apelah pakai jam Power Rangers. Lalu terpaksa pakai jam tangan yang biasa tapi berlagak suka kumpul jam banyak banyak, pulak tu beli design yang pelik pelik memang pandai sangat awak ni. Hampeh beribu kali hampeh kau nii, beribu sesalan aku. Kataku pada diri sendiri.

Maka aku ini adalah pelarian JB-Melaka. JB-Melaka-JB-Melaka-JB-Penang (eh?) ha okay makanya aku ni kan memang suka balik sensorang sebab konon macam loner traveller gituh padahal sekangkang kera je pon. Masa nak balik apartment (rumah kat Melaka, panggil apartment lah glemer sikit) kenalah naik bas dari Melaka Central tu kan. Masa dekat dalam bas tu ada nyonya tegur aku dan aku tak tahulah kenapa bila aku keluar ke apa ke yang nak tegur aku mesti nyonya takpun amoi, agaknya diorang ingat aku ni Cina mualaf kot. *muntah muntah loyaaaaa.

ok sambung balik. Nyonya tu tanya aku "amoii aa pukul brapa sikalang..?" haa bab ni aku mula lemah la jadi untuk tidak memalukan diri aku just hulur tangan aku tunjukkan la jam kat dia dengan harapan pandai pandai ko lah tengok ni pukul berapa. "pukul brapa ni moi?" adehhh boleh dia tanya lagiii so nak taknak kenalah jawab. "sekarang pukul tujuuuuuuuuuhhhhhhhhh.....empat puluh." Nak cover line baik punya sekali harakat dia panjang tak hengat. Fuhhhhh.

Dah banyak sangat dah situasi yang aku terperangkap dengan nombor ni, sepertinya masa aku jadi cashier dulu pun sekali tersalah punch hamek kau meroyan kat kaunter tu sibuk duk carik kalkulator solar, lepastu carik carik tak jumpa last last customer tu yang tolong kirakan untuk diri dia sendiri. aptb kau ni =..=

Lepastu masa jadi penghuluwati kem PLKN pun satu hal, dah hari hari nak kena amik baris, satu hari ada lima kali baris, jadi masa sebulan tu dah berapa kali baris?? Dan dalam kem ada empat kompeni, satu kompeni divide la lelaki pompuan, lepastu ac squad kena melapor lah kat penghuluwati depa yang lampi ni ada berapa budak dalam platun, cukup ke idak. Dah jadi keje aku pulak kena tambah tolak bahagi darab nak kira budak budak cukup ke tak, cukuplah aku menanggung malu kat kem tu sebab LEMBAB MENGIRA kat depan diorang. Tak cukup dengan itu boleh pulak request kat cikgu(jurulatih) mintak boleh tak nanti nak bawak kalkelator masuk baris, dia kata kepala hotak awak ingat ni kedai makan. aptb lagi kau ni!! =..=



moralnyaaaa, don't too depends on your calculator yaaaa. Ok dah boleh start belajar pakai sempoa sekarang tapi kalau kau terlebih pandai gunalah cara terbaik iaitu kira pakai jari kalau tak cukup tambah jari kaki dan kalau tak cukup lagi kau sauk je kaki member sebab nak buat kira kira kbaii~


chauu cincauu :)

No comments:

Post a Comment