Wednesday 24 October 2012

sound check

Baru lepas membersihkan my baby setelah sekian lama tidak menyentuhnya, LANGSUNG tidak pernah ya since sebelum bulan puasa lagi. Dia punya berhabuk hangpa toksah cakap laa, penuh bedak! Sebabnya adik aku yang sorang tu kalau berbedak satu hari satu botol, bukan dirinya sahaja malahan satu bilik juga dibedakkannya. Aku pulak memang terlebih pandai tak masukkan gitar tu dalam beg. *sigh dengan perangai sendiri =='

Well, cerita dia memang betul aku tak sentuh langsung gitar gitar tu since sebelum bulan puasa tahun ni. Aku pun tak tahu kenapa, mungkin kerana menghormati bulan puasa, mungkin kerana aku sibuk menyibukkan diri, or maybe i've just tried so hard to leave those...... tried so hard but at the end, i totally miss my music. I miss those gigs, loud noise things, singing, i do miss my music. I'm not a songwriter, neither a musician, i just love music.

Aku membesar dengan lagu, muzik, even Abah pernah merahsiakan tentang halnya dengan muzik pun tak dapat dibendung lagi kerana aku inilah yang memang dari kecil lagi memang menurun habitat dia. Cintakan muzik. Bila dah besar sikit tu barulah tahu sebenarnya ada keyboard tersimpan dalam almari dan bakat bergitarnya yang cuba dilupakan selepas berkahwin dengan Umi. Sebab Umi tak berapa nak suka sangat kitorang berkecimpong dalam bidang nih, chewahh ayat ko.

Makanya untuk mendapatkan sebuah gitar yang pertama itu sangatlah sukar. Kumpul duit sendiri. Komplot dengan Abah senyap senyap keluar. Bila dah dapat, nak kena sorokkan lagi, apa ingat benda alah tu kecik ke boleh sorokkan dalam laci??. Lepastu takkan nak sorok aje mestilah nak bunyikan dia, lalu apakah difikiran kau ni adakah kau ingat seluruh rumah ini adalah kalis bunyi?? cakap, cakaaaapppp??!!! itu adalah sedikit sebanyak cabaran yang perlu aku hadapi walaupun aku ini sebenarnya pemalu hewheww (eh?) walaupun sebenarnya aku ini bukannya terror sangat pun asalkan berlagu aje sudahlah cukup cukup sudah.
Until one fine day bila Umi dah dapat tahu, beliau terpaksa admit yang music is me. kerrrlaaasss sangat kau~

My first jammed session adalah dengan YOLO band (You Only Live Once) which was a band of a friend of mine. Biasalah budak budak sekolah baru nak up masing masing mestilah ada band sendiri kan. Tapi aku just join sekejap je, bukannya jadi ahli pon, bukannya aku buat apa pon. Boleh je kalau nak aku jadi drummer, drummer pakai baldi boleh~

It's about a lifetime with those things. I'm soooo in love with it. Susah nak tinggalkan, kenapa nak tinggalkan. it's just take time. but not now. can i?





No comments:

Post a Comment