Sunday 3 July 2011

Diskriminasi.

Sebagai percubaan aku apply semua job vacancy yang ada. Tidaklah terlalu desperate memandangkan tinggal lagi 2 months left dan yang sebulan tu dah start bulan puasa. Ada rezeki adalah. 


Entah kenapa semua macam pelik, "eh kenapa jauh sangat mintak kerja dekat sini, ape kat sana takde kerja dah ke?". Jiwa aku kat sini, kat tempat ni tak kisah jauh macam mane pun. Okay tipu aje nak sedapkan hati =.='


Lebih senang untuk be frank dan motif yang paling penting adalah untuk tidak menyusahkan pihak yang meng-interview. Tak perlu berbohong untuk mendapatkan kerja haa ni aku cakap sebab pakcik aku yang ajar, tapi aku takkan buat pun. Be frank lah seperti saya ada lagi 2 bulan aje free lepastu saya berhenti, saya pemalas tapi yang penting saya mencuba, saya tak pandai itu tak pandai ini, saya nak gaji RM800++ kalau tak saya taknak. 


Dan yang konon meng-interview tu pun haruslah be frank jugak. Disebabkan aku banyak pergi yang just walk-in interview je so tak banyak songeh sangatlah. Aku nak yang ada supervisor hemsemm tuuu mesti aku datang kerja hari hari lepastu taknak balik nak kerja ajeee sampai pengsan. =')


Diskriminasi terhadap aku, ya aku tersentap sejenak sebab aku tak pernah melalui pengalaman sebegini. Bukan sebab aku gemuk, atau kurang tinggi, atau kuat makan, atau pemalas, atau sebagainya yang membuatkan aku tidak diterima. "Sorry ea, kite taknak orang yang bertudung..". YA, ia satu DISKRIMINASI.






Chau cincauuuu :)







No comments:

Post a Comment