Thursday 6 October 2011

katakan smurf untuk melaka :)

Kau tahu kan perasaan yang berstatus student ni macamana? Konon konon macam ada banyak sangat hal yang perlu difikirkan *tapi aku memang banyak fikir pun. Kelas hari Jumaat habis petang lepastu semua keluar kelas muka mengekspresikan kata kata kesat seperti "aku tensionlah belajar Law ni", "macam psttfststtt amek acc tapi kena study Law apa dunia ni tak cukup peguam ke", "yelaa aku kan bodo, dah macam melukut tepi gantang je kau buat aku..". KONKLUSI NYA AKU TAK SUKA LAW dan tak suka jadi melukut.

Aku sangat teruja bila Pipa ajak berjimba, okay evendho saat tu aku nak je carik kamus Dewan belek belek berjimba tu apa? Noob sangat jadi aku. Yelaa aku kan kurang pandai. K. 















Budak Part 1 mestilah innocent kan so perlu balik sebelum pukul 11. Kau dah keluar petang ngok ngek ngok ngek segala paling koman esok pagi baru balik. Sah, overnight. Melaka ni sangatlah cantik pada waktu malam, sumpah tak tipu weh. Tempat photoshoot bersepah. Karaoke merata. Mall tak terkira. MacDon's sentiasa ada. Ouhh you have to know how much I love this Malacca right now! At least takdela terkilan sangat tak dapat kat tempat lama (KL) sebab lebih kurang aje environment nya. Just sayang KL lebih sikit hewhewww =.='







This is Jonker Walk area. Tempat ni lebih kurang macam Petaling Street la kalau kat KL tu atau macam Bazaar Karat kalau kat JB. Pusing pusing pusing semua kedai pun macam nak tutup, yelaa dah pagi kot sape je nak meniaga. But then semua macam amazed dengan ini



at first aku takut gila dengan uncle ni, kau tengokla appearance dia macamana. Tapi kitorang stop by jugak sebab impressed gila tengok dia menyanyi sambil main gitar and tiup ape bende alah tu aku lupa namaaaaaaa.
Tak ramai orang pun, yang ada semua dah ontheway nak balik. Kami kami semua yang ada ni diberi peluang (kena paksa act) untuk bergambar ala ala basking cam dia jugaklah. Sweet kan.








And when it comes to my turn, I was just plucking a bit. Pantang jumpa gitar. Tak semena uncle macam impressed "okay budak ni boleh buat partnership basking business".
Gua tak hebat pun, tune pun tunggang langgang lagi. Lepastu budak budak ni memang saja nak kenakan aku pegi request lagu lagu segala. Aku cepuk sensorang kang. Nervous gua bhai yang terlintas kat kepala aku lagu KeluangMan aje. 


At first aku request lagu 'Ni Bu Zhi Dao De Shi' tapi beliau tak tahu, maybe lagu ni agak baru. Terlintas satu lagu feveret sepanjang zaman aku, beliau tahuuuu sangat sangat so dia pun mainkan lagu tu and I was singing that time. Unofficially we're basking partnership :D




Menyanyikan lagu lama kegemaran sepanjang zaman
'Yue Liang Dai Biao Wo De Xin'


 
Sorry for the sound and my voice =.='
Petang tu dah lenjan berkaraoke bagai memeyy suara dah tak serupa suara lah kan. Lepastu boleh pulak tourist yang lalu lalang dok tengok sekali and sing-a-long ingat tengah buat konsert ke apeeee. Saya kan pemalu. Ehhemm~

Lepasni boleh pegi hari hari, ghasak kau nak tido sana pun boleh. Thanks guys, and thanks uncle, Such a memorable memories!


Panda and The Backbone.
atau
Beruang Band.

Sokonglah indie band & industri tempatan. Hewwheww




Chauu cincau :)

2 comments:

  1. lah pira..tataw la ko da jadi makcik cine..haha cun2! hehe

    ReplyDelete
  2. piraaa ! nnti rojer2 la nk kua mlakee.. ak stdy sni gk - poli melimoo - hehee, ley lepak2.. :)

    ReplyDelete