Tuesday 20 December 2011

FatCat

Kebelakangan ini aku asyik teringat-ingat akan Hamtaro. YA. Masih ingatkah dikau akan menatang itu? Sebab kecik kecik dulu kemain seronok kengkawan panggil aku Hamtaro, mungkin sebab aku syok membela seekor hamster berwarna kuning (kuning?) dan sejajar dengan perkembangan umur jadilah aku seekor (seekor?) beruang matahari dan seterusnya PANDA. Berubah mengikut saiz badan barangkali? Hmm.




From this


to THIS.


Perkataan GEMUK mungkin menjadi satu trauma buat kaum wanita. Ya aku juga pernah mengalami situasi begini. Macam kelakar masa sekolah menengah, semua dok ejek "gemok gemok gemok" sampai balik rumah nangis nangis cerita kat mak, "gemok sangat ke kite ni..? wuaaaa wuaaa". Padahal masatu kau tahu kerja kengkawan kau dok menyakat tak tentu hala, kau pulak luaran je nampak macho, kene ejek sikit dah meraung hentak hentak kaki bagai. Kecik kecik lagi dah pandai nak BERDIET.


Macam aku, aku takdelah gemuk mane pun. IT'S FACT jangan gelak okbaiii~ But sometimes people just teasing around you because they know that GIRLS are afraid of being GEMOK. Well peeps, lets change this to COMEL. Bukan nak kata apa, sometimes certain girls yang dah memang sedia kudut dok kata dia gemoklah nak diet bagai hapelah. Please be thankful boleh taak? Saya dalam kategori COMEL SIKIT sebab saya tak gemuk sangat. Ehhemm. 


Dalam satu situasi yang aku pernah nampak, di kampus yang menjadi laluan utama adalah lif. Ya, tanpa lif siapalah KBM. Maka manusia manusia sekalian alam suka sangat bersesak sesak untuk naik lif padahal nak ke level 16 je pun (je?) naik tangga pun boleh kan. But when I saw a guy, he's the COMEL's one, sanggup biarkan si kudut kudut yang lain ni naik lif dulu sebab si kudut kudut ni dari awal-awal masuk lif lagi dah jerit "TAK MUAT, TAK MUAT". Padahal yang comel tu yang datang tunggu dulu, lepastu si kudut ni pakai langgar je yang comel tu. You get it?



It's not like the privileges should be given to those COMELs people tapi respect laa cuz they are just human being. Just like you lah kudut kudut hoii.
I'm not condemning, talking, or babbling about this "COMEL" things, I just love to share. Dulu tak berani nak cakap pasal COMEL KUDUT ni sebab perasan diri ni comel (in bracket). Tapi sekarang dah tak kisah sangat dah, in fact dengan yakinnya aku cakap aku kurus. Okaylah takdelah kurus sangat, ade je lemak lemak bertempiaran dan spare tayar segala macam gua ada =='


The moral is (are) :






Just be thankful, Live your life happily & Respect the others.




(perlu ke gambar pompuan ni? perlu ke..?)


Chauu cincauu :)

2 comments:

  1. oi oi oi kudut tuu slow sikit ae bhahahaha!! badan aku dah naik kau tahu..

    ReplyDelete