Monday 30 July 2012

Unta.

Baru baru ni aku baru ada kesedaran bahwa sekarang ni aku lebih prefer pakai tudung bawal. Shawel(shawl) dah tersimpan tersipu sipu dalam almari, takpun aku buat jadi alas meja kasi unik sikit untuk raya, ada lagi siap buat alas kaki, softttttt angat. Ok tipu. Terasa complicated pulak belit sana belit sini belit belit sekali aku yang tercekik. Paling koman pun pakai dengan anak tudung syria jela.

Ok berbalik kepada tudung bawal, tudung bawal ni sebenarnya agak jarang ye puan puan sekalian. Kalau pakai biasa tu ok jela kan sebab dia jadi dua lapis, tapi kalau nak labuhkan tudung tu kena tarik sikit bucu tudung tu maka ia akan menjadi selapis ya bukan kek lapis. faham kan? maka dengan secara sengaja nya akan menampakkan leher kita yang gebu ni hehee. Dengan itu barulah timbul kesedaran nak beli inner neck. 

Tapi apa yang aku tak faham, mengapakah inner neck nye begini??




ok aku baru tahu inner neck ni dia punya shape memang betul2 ikut kepala lepastu memang ada macam bucu dekat belakang kepala, and untuk fit kan dengan kepala kita yang godang ni kita kena gumpal gumpal kan rambut which is sanggul dengan tinggi untuk fit kan dengan inner neck ni. kenapa perlu begitu? kenapa kenapa?? BUKANKAH WANITA BERSANGGUL ITU TIDAK AKAN DAPAT WAIMA MENCIUM BAU SYURGA SEKALIPUN?

Nampak sangat dengan adanya inner neck shape begini akan terus menggalakkan pompuan pompuan yang bertudung akan terus membela unta atas kepala. Kalau takde unta pon boleh je nak letak bantal, atau nak lebih soft bolehlah letak kusyen sofa, nak letak sofa sekali pon boleh. Muat apa.




Tak dapat dinafikan, aku juga pernah khilaf dalam hal hal begini. Dalam masa masa tertentu, aku sendiri tetibe rasa bosan, menyampah, bila tengok banyak sangat berbonggol bonggol atas kepala, termasuklah diri sendiri. Masa tu pun aku tak pernah tau pasal hadis ni tapi atas kemalasan diri sendiri laa kot malas nak sanggul tinggi tinggi lagi, so aku ikat rambut macam biasa jela. Ni dah besar sikit ni barulaa tahu pasal hadis ni, wuwuww ada hikmah :')

Maka penyelesaiannya aku bedah lah inner neck tu, nak buek cemano den dah terbeli. Aku tetas jahitannya sampai dah takde bentuk dah maka berlobang lobang besau lah ia hahaaa. Bak kata Een aku memang suka menetas2 ni (ehh?). InsyaAllah kita sama sama perbaiki. "KITA" which including me myself:)


p/s ; wanita bertudung itu ramai, tapi tidak ramai yang menutup aurah nya dengan sempurna. InsyaAllah..slow slow. Alhamdulillah utk hidayah ini :')


Chauu cincauu :)

2 comments:

  1. Salam. :)

    Tudung bawal anda jarang? Tak perlu risau sbb saya ade jual inner dlm utk tudung bawal. :D

    Berminat nak beli inner tudung bawal tak? :D

    Kainnya sangat lembut, selesa & senang nak pakai. Paling best, tak panas pun & ringan sgt bile kita pakai. :)

    Available colour : Black, dark grey, light grey, krim & putih.

    Harge : RM 10 amat² berbaloi dgn kualiti & keselesaannya apabile pakai. Sementara stok masih ade. Mmg berbaloi². :)

    Jika berminat, boleh terus hubungi : 012-9797763. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaah ade jgk seller yg bace entri kite ni ye :'D
      hehee memang berminat! tapi kalau boleh nak tgk dulu laa shape nye macamane. kalau ade gambar share2 laa, thaaankss ^^

      Delete