Monday 13 June 2011

nak jadi sweet seperti cupcake? Moh kiteeeee~

Sekarang tengah emosi sebab tali gitar putus. Menambahkan emosi lagi semalam pergi jalan jalan ada jawatan kosong dekat mall offer gaji basic RM16XX. Terlalu emosi memikirkan test computer yang gagal. Emosi bertambah tambah emosi sebab sekarang sangat malas. Malah emosi infiniti sebab semua cakap "dah gemok sangat banyak babat gamaknye,". 
I'm a BIG LOSER now.

Okay mari kita berbalik kepada tajuk entri! Sebelum tu maaf bebanyak la sebab aku bukan seorang chef hatta tukang masak pun bukan maka perlulah seorang chef sebagai seorang bakal suami, ecessss.


# "ehh ni aku punyeee, aku punyeeeee!" Annee, jangan excited sangat, baru nak mula ni :D



BAHAN-BAHAN ;

1. tepung muffin
 (senang sikit sebab dah takpayah pandai2 tambah gula & etc. heheee)



2. telur ayam. ayam ye,





kemudian masukkan kedua dua bahan ini ke dalam mixer, tambahkan sedikit air ikut suka kau.


kacau kacau kacau lepastuu


tambahkan dengan sedikit minyak masak atau minyak sayuran janji bukan minyak diesel


hasil selepas mix semuaa


letak sebatian sebastian tadi dalam ini, 




tambahlah dengan cip coklat ke ikut sesedap rasa kau.




inilah hasil terbaik yang dapat ditunjukkan selepas dibakar. welldone.


Okay seterusnya nak buat yang warna warni pelangi yang kau suke sangat tuu. Kire macam toping laa kat atas muffin ni supaya dapat tutup body dia yang hitam legam =.='


whipping cream,


PEWARNA. Tanpa pewarna siapalah cupcake. 


letakkan cream tadi ke dalam mixer dan kacau sehingga menjadi cream yang sejati. pehhpehhhh


ohsem gileeeee kan. emmm daaap :p





macam aku cakap lah ikut kreativiti masing masing. Kalau ikut aku punye memang aku hantam sajalaa labuuu sebab aku malas tengok kejadah ni semua berkicai lepastuu macam hareeeeem nak kena kemas balik tuuuu yang paling aku MALAS. Fuhhh ikhlas Feee, ikhlas =')
Dah sampai sini je sebab aku tengah malaaaas k bye.





Chauu cincauu :)






















4 comments:

  1. ehh tuu aku punyee, aku punyee!!
    keeerrrhhhh..hehehe :)
    aku punya paling cunn :)
    tidak hanya indah khabar dari rupa macammm .......
    hehehehe

    ReplyDelete
  2. fikri : amek leee,sodappp.


    anne ; takdeeee, itu nasib. cheyh tak ngaku lg ae, haha

    ReplyDelete