Tuesday 3 January 2012

Did You Know What GOLDEN RULE is?

 The definition of Golden Rule is don't do to others the things that you don't want other to do to you. Bahasa pemahamannya, jangan buat kat orang lain benda yang kau taknak orang lain tu buat dekat kau. It most likely same as KARMA gitu. What goes around comes around. Nak lebih faham lagi? Jap kasi contoh.


CONTOH :


Feera (bukan nama sebenar) adalah seorang budak yang sangat nakal...dan comel. Nakal dimana suka prank orang bila birthday, tak kisahlah birthday sesiapa pun dia pasti akan memberi perkhidmatan yang terbaik supaya birthday girl/boy itu akan ingat bencana di-prank sampai bila bila.




But like I've said. What goes around comes around.




Okay, kita tukar watak "Feera" tu kepada "Aku" <---- tak pandai nak formal sangat senonye.


Contoh Situasi 1 


Situasi dimana segerombolan 5 bersahabat ini merindui antara satu sama lain maka membuat keputusan untuk makan malam bersama sama. Gua pun okaylah sebab masa study week semua lupakan dunia, hanya ingat nak belajar sahaja. Puiiiiii. Situasi bertambah lebih dramatis lagi apabila sampai di kedai makan, terrrrrjumpa dengan classmates sekalian alam. Nak jadi lebih banyak drama lagi seperti dalam Slot Akasia Tentang Dhia, masing masing pun macam "ehh Feera, pun ada kat sini? haaaiiii lama tak jumpaa, rinduww nyewwww". <----- dialog Ejat. Buat buat terkejut konon.


Aku dah agak dah aku mesti kena punya sebab :


1- semua orang tetibe kemain baik lagi dengan aku
2- Alyn punya cerita yang tak berapa nak logik cakap jalan yang selalu kitorang lalu tu ada hantu. 
3- Azmi bawak kamera. Bawak kamera pergi kedai makan? 
4- Awush bawak beg. Bawak beg pergi kedai makan? 


Bertepek tepek lah telur kena kat atas kepala. Bukan calang calang telur bhai, ini telur gred berkualiti yang kau baling dua tiga kali kat kepala pun boleh melantun balik jatuh ke bawah lepastu baru pecah. Itu baru sebijik. Kalau sepapan? Haa sepapan lah aku kena semalam. Hebat tak kepala gua?
Balik rumah terus mandi. Ha'ah barulah aku rasa seksanya jadi budak punk, aku dulu nak jadi budak punk, apply telur kat kepala biar rambut tegak jadi keras. Total 3 kali shampoo. Memang segala binatang haram keluar =.='




Contoh Situasi 2 :


Lama jugak bertapa nak hilangkan bau bau telur yang ada. Dekat satu jam dalam toilet. Setel je, keluar. Keluar je. Kena. Simbah. Dengan. Air. Busuk. Campur. Tempoyak. Its smells like helllll goshhh I swearrrr!


Ape tah dosa aku padahal birthday dah seminggu yang lepas tapi kenapa masih kena lagiii???!!!! 


Okay kali ni kena shampoo lagi. 4 kali. Total = 7 kali shampoo. Lepastu kena bersihkan segala jadah kat dalam toilet semua gua yang kena bersihkan. Lepastu kena basuh baju yang dah busuk. 2 kali basuh. Dekat dua jam bertapa dalam toilet. 



Moral of the story : Jangan mandi tengah malam =='





The End.


.....................................


So dah fahamlah Golden Rule tu ape? Kalau taknak orang buat kat kau, janganlah buat kat orang. Tuu makan dia. Tengah malam kau mandi kemain lama, dahlah memang tak berapa nak sihat, belum habis study lagi, esok dah final, sekarang DEMAM okbaaiiii~





Apa apa pun, thanks guys

LOVE Y'ALL <3  :)









Chauu cincauu :)

No comments:

Post a Comment