Monday 30 January 2012

People.

Indah yang sementara. Kalau manusia jumpa manusia jadi macam ni lah. Kau sangat indah untuk didengari dan kerana itu semua pun sukakan kau. Tak perlulah aku nyatakan apa keindahan kau sebab semua orang pun tahu. 


Manusia yang tidak pernah puas. Kenapalah dengan kau ni. Dah kenapa dengan kekasih lama kau tu? Tak boleh hidup kalau kau takde? Tak boleh makan kalau kau tak suapkan? Atau tak boleh jalan kalau bukan kau yang pimpinkan? Dah tu kenapa bagi dia title "bekas/ex" kalau dah tahu hidup kau bakal tak keruan tanpa bekas kau tu. Mengada.


I'm trying to be the coolest person when you walk away and Yes, I am a better person without you. NOW. Kau tak tahu kan perjalanannya masa mula mula kau blah dulu? Tak tahu kan? Meh sini nak bagitahu, simple je. Kau rasa apa sekarang bila bekas kau blah? Ha macamtu lah rasanya. Sedap kan? Senang je kau nak tinggalkan. Dan senang jugaklah untuk kau ditinggalkan.


Budak budak jangan nak berbual pasal cinta sangat, sebab kau pun tak faham ape mende tu. Aku tak kata aku arif, tapi aku lagilah buta terus pasal benda benda ni. Belum masanya lagi. Kalau ada pun, yang kau belajar sekarang adalah tentang sayang dan setia. Sayang tu lain lah dogol. Kalau aku sayang Makcik Jah kedai kopi, maknanya aku cintakan Makcik Jah kedai kopi? Bengong.


Dan untuk kes yang lain, tapi isi kandungannya sama macam gua, tenang okay. One day she'll know. She will. Siapa yang dia sayang, dan siapa sebenarnya yang sayangkan dia. Satu hari dia akan sedar yang dia sebenarnya sedang hidup dalam kenangan. 


Tak perlu lah risau, jodoh di tangan Tuhan. Dan Allah dah tuliskan apa yang terbaik untuk kita.


I rest my case. 


Chauu cincauu :)

No comments:

Post a Comment