Saturday 11 August 2012

Abang long.. si gendut.

Aku masa kecik kecik ikut perangai Abah sikit, titeww kan anak Abah hewwhew manje tau dah lama tak shopping dengan Abah tapi tadi barulah dapat shopping dengan Abah ngan askar askar dengan keluarga mentua sekali (apakah??). Ya akulah si cacing kerawit itu ha kau ahkak suka tau buat kezutaan, tetiba je tengah shopping tetibaa je family Dakjid semuaa depan mata. Bukan nak cakap apelah kan kira macam semakin kuat giteww family-bond antara kami cehh padahal aku dah dekat setengah tahun tak jumpa Dakjid tu =') . Itu nasib baik Umi tak ikut sekali, kalau tak mesti dah berbual panjang siap boleh setting tarikh nikah ke ape ke kan. Over tau pompuan ni.

Hokay cukuplah berbual pasal family mentua in-future, back to beginning. Semakin hari semakin rindu pulak dengan zaman baby baby titeww, sebab masatu akulah raja akulah permaisuri sebab aku membujang tanpa askar askar 7 tahun beb, gila heaven kot. Masatu aku membesar dengan kak Farah dengan Bami (nama manja merujuk kepada pakcik Fahmi). Memandangkan muka kak Farah ala ala Oshin si Korea gitu masa kecik kecik, maka beliau selalu diberi perhatian oleh makcik makcik keypoh yang datang kedai makan Tok Wan. Lalu aku jadi jeles tidak tentu arah kerana seringkali tertanya tanya mengapakah muka Kak Farah macam Oshin ala ala Korea sedangkan aku bermuka Pan Asian? Bukankah kami datangnya daripada keluarga yang sama? Bentak hatiku. *geligelii

Aku dari kecik lagi memang rapat dengan Abah. Yelaa, masa Umi sambung study Abah laa yang jaga aku, besarkan aku, didik aku jadi jantan (eh?). Haa disebabkan terlalu lama membesar dengan Abah laa aku jadi boyish begituu sobsss.



#masa baby baby Umi aa jaga, boleh tahan ayu laa. dengan fedora bagai..



#Haaa dah besar sikit, dah jadi abang abang sikit. Tengok, baju n seluar pon sama dengan Abah.. =,=


# "dik, sini sikit meh dok seblah abang meh, nak mek gambo nii.."


#"aku soh ko duduk je kan, ko berdiri ni pehal?? eaiii budak kecik ni..." *pandang badi.



# Hyeee Im'ma mummy lil boy... ='D


#abang Long.

Dan selepas bertahun tahun tahun akhirnya gua dapat askar berderet deret. Bila dorang dah membesar ni barulah merasa peritnya Umi nak membesarkan aku en masa kecik kecik dulu :'(
Tapi bila aku tengok balik album, aku tak sangka pulak yang adik adik aku....





#secomel ini..? 




Atototoooo omey nyeee yeee omeyy angat tapi dah besaaa macam pffttt -..-'
tidak mengapa adik adikku,bukankah kecomelan itu hanya sementara? Jadilah anak anak Umi dan Abah juga anak anak bangsa yang berjaya ya adik adikku.. #Pesanan daripada abang Long mu.


Tapi apa apa pun, aku pun tak percaya jugak dengan diri sendiri, yelaaa daripada ini *sila lihat gambar bawah



boleh bertukar jadi.....

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




#BEGINI??
*haruslah letak gambar paling ayu supaya bila mana mana datin tengok bolehlah terpilih jadi calon menantu datin. 

Heee kalau tak selamanya nak jadi boyish ala ala tomboi gituu, dengan impian skateboard nya yang terkubur, dress-up yang londeh2 sebab masatu hip hop tengah in brooo, yelaaa im'ma Ruffedge-ians forever babeee!! Lepastu suka sangat nak mengutuk bila kawan kawan pompuan start pakai heels laa handbag laa, esp Taty ngan Erin laa yang selalu kena sebab dorang ni awek awek sikit bhahahahahhh! Sekaliiii bila pindah JB....aku tak tahulah apa yang merasuk jiwa ragaku tapiiii aku dah tetibaaa berubah jadi femininsmmsshsgvhfhgfha OHMAIIIIIII!! Walaubagaimanapun jua, itulah saya sekarang dan saya bersyukur :)


Chauu cincauu :)




No comments:

Post a Comment