Thursday 16 August 2012

IFTAR.

Alhamdulillah setelah diperam peram gambar yang ada kat dalam kamera tu, akhirnya ia menjadi jeruk sejati lalu barulah aku memutuskan untuk hapdate sekarang ni. Dermmmm.

Isnin lepas aku ada uar-uarkan (i spell it right, right?) yang aku ke Kem Sembrong. Perancangannya memang begitulah kerana aku sangat rindu rindu aduhh sayang merindu, jauh jauh orang sudah menjauh~ ok sangat merindukan tempat tinggal kehidupan aku selama tiga minggu itu! Homaii teringin sangat nak masuk dorm, lepak dekat kantin kalaulah ada masa lepak, dan berkawad seorang diri pon tak ape kat padang kawad. Sendiri komand sendiri gerak,bhahahahaa k. Malangnya nak jejak kaki kat kem pon tak kesampaian dek kerana ada masalah masalah tertentu. Sedihhh angat titewww. 

Sebenarnya ahli BSKN dikehendaki berkumpul di kem sebelum bergerak ke Batu Pahat untuk majlis iftar ni. Tapi yelah Allah tu nak mudahkan kita, makanya kita terr-ada pulak driver straaaaaaight terus ke...... 



#SINI :')
Wisma Anak anak Yatim Islam Batu Pahat.



Alhamdulillah tercapai jugak impian aku nak buat benda benda gini. Act aku ingatkan tempat ni menempatkan budak budak kecik gitu tapi ni kira asrama budak budak yang agak remaja jugak laa which is yang paling ramai pun budak budak Form 1 sampai Form 5. Yang paling kecik pon dajah 5. Aku pulak dah siap siap tisu berkotak kotak, aku sensetip wooo benda benda gini, yela dorang kan anak anak yatim.. :'(

Sebab aku pernah ikut Tok Wan berbuka di salah sebuah rumah anak anak yatim di Pontian, sehelai tisu pon tak bawak haa amek ko tudung Tok Wan pon gua sapu je buat lap srott srottt sebab sedih sangat tengok diorang kecik kecik lagi dah takdak makbapak :'( Sebab tu kali ni dah ready tisu sehabes baik laa tapi kali ni takdak laa sedih sangat sebab dorang semua dah besar and tak tahu sangat nak berbual apa dengan dorang :")






# ohh lupa nak habaq BSKN ni kira macam persatuan-bekas-pelatih-PLKN gituu, 
daripada zaman batu yang first siri punye sampaaaai lah akan akan datang punye pelatih pun boleh join! haa yang kena repeat macam aku ni pon boleh join, derm -..-





#ni muka muka happy baru lepas dapat wet ayeee weeee omey angat akap acamni puihhh~ =)




#hohh Kak Salina orang kuat BSKN ni!


#bersama adik adik =')
dorang happy sangat masa kitorang datang ni..


#sesi salam-peluk-ciom-memuahh sebelum balik.
*ehh haiii saya lah rabbit ituu ^^



#haa ni cikgu cikgu kesayangan masa dekat kem yang selalu panggil gua penghuluwati lembik -..-
masa dekat kem dorang selalu ragging gua, sampai menangis mengadu kat penghulu nak letak jawatan bagai..tapi bila sesi serah pangkat tu, dorang cakap saja je nak test kekentalan jiwa awak.. Atototottooo iyeke cekgu? :p
love youu cekgu's!


#hokaay gambar last sekali haruslah ada bersama semua ahli ahli. andd dengan Papa titeww. heheee Tuan (berbaju melayu peach) ni tersangat lah baik hati dan rajin sangat buat event untuk bekas bekas pelatih. Masa dekat kem dulu pon selalu sangat tolong aku, kaunseling budak budak semua..bagi duet raya (eh?)
Tuan best sangat! Love you Papa! ^^



InsyaAllah masa akan datang aku nak sangat buat buat kerja sukarela ni, dah ada dalam list hidup aku sejak kecik lagi. Seronok sangat bila kita dapat happy kan orang lain, terutamanya orang orang yang kurang bernasib baik..papling penting semua ni KERANA ALLAH.

p/s; saya harap anda anda semua tidak salah faham, tujuan saya post ini bukan untuk menunjuk nunjuk, tapi saya harap saya dapat paparkan kemanisan kurma beramal dengan anak anak yatim ini, merasai apa yang mereka rasakan. Kalau ada rezeki lebih jom lah kita buat juga :) Bersyukurlah kita yang masih mempunyai ibubapa.. 
Semoga Umi dan Abah saya cepat sembuh :')


Chauu cincau :)

No comments:

Post a Comment